Uzyskanie od kontrahentów terminowych wpłat za dostarczone towary lub wykonane usługi ma kluczowe znaczenie dla płynności finansowej każdej firmy. Proces płatności przyspieszyć można dzięki rozwijanej przez Unifiedpost Group funkcji OCS (Online Collection Services).
Uzyskanie od kontrahentów terminowych wpłat za dostarczone towary lub wykonane usługi ma kluczowe znaczenie dla płynności finansowej każdej firmy. Proces płatności przyspieszyć można dzięki rozwijanej przez Unifiedpost Group funkcji OCS (Online Collection Services).
OCS pozwala dodawać na fakturach linki lub kody QR do płatności. Można je umieszczać na dokumentach papierowych oraz elektronicznych, w tym także fakturach przesyłanych do powstającego w Polsce Krajowego Systemu eFaktur (KSeF). OCS pozwala przyjmować płatności przesunięte w czasie i wspiera transakcje wykonywane kartą. W planach jest również integracja OCS z popularnym w naszym kraju Blikiem. Rozwiązanie posiada własny interfejsinterface, lecz może być także obsługiwane przy pomocy API innych programów płatniczych lub księgowych np. Banqup.
Jakie korzyści zapewnia OCS?
Najważniejszą zaletą funkcji Online Collection Services jest możliwość znacznego przyspieszenia przelewu, bez konieczności ręcznego wprowadzania danych dotyczących płatności. OCS to niski koszt dla wystawców faktur, podczas gdy dla płatników jest łatwy w obsłudze i całkowicie darmowy. Środki z płatności zrealizowanej przy pomocy linku lub kodu QR wpływają bezpośrednio na rachunek wystawcy dokumentu księgowego. Co szczególnie ważne, usługa OCS przeznaczona jest nie tylko dla dużych organizacji, generujących każdego roku tysiące faktur, lecz również dla średnich i małych przedsiębiorstw.
Nie tylko faktury. Do czego można używać OCS?
Oprócz opłacania faktur za dostarczone przez firmy towary i usługi, funkcja Online Collection Services ma także wiele innych zastosowań. Ich lista obejmuje m.in.:
- płatności jednorazowe - np. za zamówienia zrealizowane w sklepie internetowym;
- opłacanie mandatów;
- płatności rachunków - w tym także realizowanych z przyszłą datą (np. faktura za prąd opłacana do końca miesiąca);
- opłacanie subskrypcji, abonamentów i innych płatności regularnych - np. Netflix;
- prowadzenie zbiórek.